zondag 25 september 2011

Pinokkio



EXCLUSIVE: Guillermo del Toro, The Jim Henson Company and Pathe are ready to go on Pinocchio, a 3D stop motion animated adaptation of the Carlo Collodi fairy tale that will be edgier than the 1940 animated Disney classic. Gris Grimly will co-direct with Mark Gustafson, and production will begin later this year. Grimly illustrated a 2002 book of Collodi’s tale that formed the basis for a project that is years in the making.
Read more: Deadline New York

Al in 2008 werd bekend dat Guillermo Del Toro, de man met de voorliefde voor donkere fantasie, samen met de Jim Henson Company ging werken aan een duistere verfilming van Pinokkio, het sprookje bedacht door Carlo Collodi in 1883.
Dat het lang stil bleef rond het project verbaasde niemand, Del Toro is misschien wel een duizendpoot, dan nog komt hij handen te kort om aan al zijn projecten te werken. Het project kreeg een kleine boost; de Jim Henson Company en Guillermo Del Toro maakten bekend de samenwerking te zijn aangegaan met het Franse Pathé en dat de productie dit jaar start.
Een andere opvallende naam onder de productie is die van Nick Cave, hij zal de muziek voor dit donkere sprookje schrijven.
In de loop van dit jaar wordt er gestart met de productie door het team dat ook ervaring heeft bij de films Fantastic Mr. Fox en Corpse Bride. Wanneer we Pinokkio in de bioscoop zullen zien is niet bekend gemaakt door Guillermo Del Toro, de Jim Henson Company en Pathé.

over genomen van de site Nachtvlinders

Guillermo Del Toro regisseerde oa BladeII, Hellboy, Pans Labyrinth

Eigenlijk vind ik Pinokkio een vervelend verhaal. Aangezien ik nu zelf een houten pop aan het maken ben vond ik dat ik toch iets moest opzoeken over Pinokkio. Dit lijkt me wel een interessante versie van het verhaal worden. Ik ben heel benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten